четвер, 2 квітня 2020 р.

Дистанційний тиждень 3.


КОНТРОЛЬНО-МОДУЛЬНА РОБОТА
з теми «Складне речення»


Шановні студенти груп 2-ЖУР, 2-АТ, 2-АД! 
Вам треба виконати КМР з теми "Складне речення" до 05.04.2020 року. 
 Роботу слід виконувати на окремому аркуші, де Ви вказуєте правильні відповіді + власне висловлювання. 
Готову роботу треба сфотографувати і скинути мені на пошту.

1.Складносурядним є речення:
а) Так по зимі приходять весни і по грозі сіяє синь.
Б) Навколо стояла така тиша, що чутно було золотий дзвін жнив.
В) Треба слову радощів додати, щоб уміло душу звеселить.
Г) Матері все життя дивляться нам услід, вирядивши в люди.
Д) У всіх людей є спільна мова – братерська любов.
2. Тире потрібно поставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущено):
А) Зрідка пробіжить тут заєць (?) або спиниться на кручі вовк.
Б) Ще мить (?) і Дрогичинська битва загримить.
В) Тільки коники сюрчать (?) та перепел іноді підпадьомкає.
Г) Тепло було (?) й вишні цвіли рясно.
Д) Сині роси зблискували на травах (?) і сонце купалось на левадах.
3. Кому НЕ ставлять між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущено):
А) Субота – не робота (?) і в неділю нема діла.
Б) Уже давно стояла ніч над землею (?) і зобі виблискували з темного неба.
В) І Гнат не винуват (?) і Килина не винувата.
Г) А літо йде полями та гаями (?) і вітер віє (?) і цвіте блакить.
4. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Ми не вивчили уроки…» обрати:
А) і мама нас насварила.
Б) і пішли гуляти.
В) захопившись грою.
Г) тому боялися іти до школи.
Д) тому що забули записати домашнє завдання.
5. Складнопідрядним є речення:
А) Шепочеться діброва, та вечірні пливуть небеса.
Б) Хлопці і купалися, і дрімали, а сонце ще високо стояло.
В) Все спить, однак вже я не сплю.
Г) Осінній день короткий, але сьогодні він згасав надто повільно.
Д) Говорять, що матері сльози гарячі і тверді, міцнеє коріння проймають.
6. Складнопідрядне речення з підрядним означальним:
А) Але Маланка знала, до чого воно йдеться.
Б) Як подвіря загортало громом, всі в залі потяглися до вікон.
В) Сьогодні я такий веселий, що молодіти хочу знов.
Г) Рідну пісню треба захищати так, як захищають рідний край.
Д) А на тому місці, де стояла тінь, іскрило сонце широкою плямою.
7. Складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним:
А) Вона дивилась на Юру так, наче він і справді міг стримати грозу.
Б) Навкруги так тихо, що росинка з листя не скотиться.
В) Любила Галинка сімейні вечори, коли мама, примруживши очі, вишивала біля вікна.
Г) На морі ставало темно, тому що з берега насувалася важка чорна хмара.
Д) Буває, що й новий птах старої пісні співає.
8. Складнопідрядне з обставинним підрядним місця:
А) Перед тим, як вечеряти, Гнат, вийшовши на двір, тонко засвистів.
Б) Як подвіря загортало громом, всі в залі потяглися до вікон.
В) Де не повернеться – всюди за ним золоте гілля росте.
Г) Пташки співали і свистали усюди по гаю так голосно і гарно, що все кругом неначе усміхалось.
Д) Прилинь, сизий орле, бо я одинокий.
9. Безсполучниковим є речення:
А) Дерево стояло ще голе, однак на вітах його вже починалося пташине життя.
Б) Хтось шарпонув двері, і вони розкрилися навстіж.
В) Учитися як слід, то й добро буде.
Г) Місяць по небі, зіроньки сяють, тихо по морю човен пливе.
Д) Говорили ті книжки про право кожного й про волю те право здобували.
10. Тире слід поставити між частинами безсполучникового речення (розділові знаки пропущено):
А) Не вчи плавати щуку (?) щука знає цю науку.
Б) Так вже сталося (?) все життя плямисте.
В) Прокидалось усе на цвіло навкруги (?) синій пролісок вився з-під снігу.
Г) А вгорі вже блідли зорі (?) западала пізня осіння ніч.
Д) Любов і надія не в зорях, не в морі (?) між людьми поради питати.
11. Складнопідрядним реченням з обставинним підрядним умови:
А) Якби оті проміння золоті у струни чарами якими обернуться, я б з них зробила золоту амфору.
Б) Він знав, куди Варка прати ходила.
В) Моя далека юнь, ти не здаєшся сном, хоч зморшки на чолі все глибшають у мене.
Г) Перед тим, як вечеряти, Гнат, вийшовши на двір, тонко засвистів.
Д) так гарно тут, що шкода ступати по непорочній сніговій білині.
12. Складнопідрядним реченням з обставинним підрядним допустовості:
А) Якби оті проміння золоті у струни чарами якими обернуться, я б з них зробила золоту амфору.
Б) Не може при добрі той жить, хто хочу злу й добру служить.
В) Скільки не дивись на море, вони ніколи не набридне.
Г) Вже над серпнем вересень глузує, де він дня шматочок загубив.
Д) Там, де сяють верби з-за гори, над водою гнуться явори.
13. Кому НЕ ставлять між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущено):
А) Я у думах до мати пригорнулась (?) і стало гарно й затишно мені.
Б) Стояла непорушна тиша, урочиста й ніби свята (?) а згори валив лапатий сніг.
В) Душа моя плаче, душа моя рветься (?) та сльози не ринуть потоком буйним.
Г) Теплий день розхлюпує блакить (?) і ластівки купаються в промінні.
Д) Над ними білка їсть горішки (?) і стука, стука дятел-птах.
14. Складнопідрядним з однорідною підрядністю є речення:
А) Над усім світом стояла така благословенна тиша, що було чути, як кущики жита ронили краплі роси.
Б) Якби ми були дружніші, люди не знали б, як важно переживається самота.
В) Я люблю, щоб сонце гріло, щоб гукали скрізь громи, щоб нове життя будило рух і гомін між людьми.
Г) Коли я був хлопчиком на Десні, мені хотілось, щоб дикі птиці сідали мені на голову і на плечі не тільки в снах.
Д) Здавалось, морські буруни застигли саме в ту мить, коли буря піднесла їх з дна, щоб кинуть на землю і заллять світ.
15. Складнопідрядним з неоднорідною підрядністю є речення:
А) Чи доводилось вам чути, як чайка кигиче на морем?
Б) Є такі гірські вершини, що сяють аж до зір.
В) Де сонце торкнулось вершечків дерев, спалахнуло листя.
Г) Коли дівчина виглянула у вікно, її увагу привернуло маленьке кошеня Жозефіна, яке не вгавало серед двору.
Д) Всім було відомо, який він господар на своєму дворі.
16. Складнопідрядне речення з обставинним підрядним часу:
А) Коли копають картоплю, ключ угорі журавлиний рідною мовою кличе в невідомі краї.
Б) Після дощу земля розморена лежить і слухає, що робиться у сівіті.
В) До того змучений, що нічого писати не можу, і це мене гризе найбільше.
Г) Коли немає сили, то й світ не милий.
Д) Скупий, якби міг, то б два рази одно їв.
17. Прочитайте наведений текст та напишіть власне висловлювання.
Побутує думка, що сукупність надзвичайних рис людини, які виділяють її з-поміж інших, заслуговує на особливу повагу до цієї людини, робить людину в очах інших величною. Одним імпонує те, що хтось яскравий, багатий, доглянутий, самодостатній, інші не надають значення зовнішності, статусу, а віддають перевагу людяності, щирості, інтелекту людини.
А що думаєте Ви з цього приводу? Хто для Вас є величним?

1 коментар: